Dzisiaj mamy: 19.12.2024r.
Imieniny: Gabrieli, Dariusza, Eleonory
| poprzedni miesiąc | grudzień 2024 | następny miesiąc | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | Sb | N |
Zator, dnia 24.05.2013
Pytania Wykonawców, odpowiedzi Zamawiającego o raz inne uwagi Zamawiającego, dotyczące przetargu nieograniczonego nr DI.271.1.2013 na -Budowę obiektu kubaturowego, na który składa się Zatorskie Centrum Aktywizacji Zawodowej wraz z zagospodarowaniem terenu oraz Centrum Edukacyjno-Konferencyjne, Wystawiennicze i Turystyczne Doliny Karpia w Zatorze, zgodnie z zasadą zaprojektuj i wybuduj, wraz uzyskaniem pozwolenia na budowę i decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Pytania I
{SKAN}
Odpowiedzi I
1. Powinna być zgodna. Zamawiający nie jest organem uprawnionym do weryfikowania koncepcji pod względem zgodności z przytoczonym rozporządzeniem.
2. Tak.
3. Zarządcą dróg w sąsiedztwie inwestycji jest Burmistrz Zatora. Przedstawiona lokalizacja parkingów była wstępnie uzgadniana z Zarządcą dróg, lecz nie była wydana żadna decyzja. Projektant Wykonawcy winien dopełnić wszelkich formalności przewidzianych prawem podczas projektowania budynku wraz z zagospodarowaniem terenu.
4. Prowadzenie robót ziemnych.
5. Zamawiający nie przewiduje prac archeologicznych, więc nie przewiduje również związanych z tym robót dodatkowych.
6. W związku z pkt. 5 nie przewiduje się przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy.
7. Na terenie przewidzianym pod inwestycję występują 3 szt. drzew. Na jedno Zamawiający posiada już pozwolenie na wycinkę. Pozostałe należy wkomponować w projektowane i wykonywane budynki lub uzyskać pozwolenie na ich wycinkę.
8. Nie.
9. Najbliższy obszar NATURA 2000 znajduje się w odległości ok. 0,5 km
10. Teren inwestycji nie jest zabudowany, co widać na załączonych materiałach.
11. Zamawiający dostarczy Wykonawcy oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane dla wszystkich działek inwestycyjnych opisanych w SIWZ i PFU.
Pytania II
{SKAN}
Odpowiedź: II
Tak, takie uprawnienia oczywiście będą honorowane.
Pytania III
{SKAN}
Odpowiedzi III
1. Niestety nie ma takiej możliwości. Wykonawca musi udzielić pełnej gwarancji na okres 60 miesięcy dla całego obiektu, łącznie z materiałami, urządzeniami, elementami wyposażenia i wszelkimi innymi elementami obiektu, które są przedmiotem niniejszego zamówienia.
2. Tak. Zamawiający na własny koszt będzie wykonywał tylko i wyłącznie bieżące czynności konserwacyjne, obowiązkowe przeglądy itp. wynikające z umów gwarancyjnych z producentami. Listę producentów dostarczy Wykonawca.
3. Zamawiający dopuszcza zmianę wartości brutto umowy o ustawową zmianę stawki VAT (w obie strony) i wprowadza zmiany odpowiednich zapisów w SIWZ i wzorze umowy.
4. Zamawiający przychyla się do postulatu i zmniejsza wartość łączną zabezpieczenia należytego wykonania umowy do 5 %, wprowadzając odpowiednie zapisy w SIWZ.
5. Wykonawca musi dysponować serwisem, który w sposób szybki i profesjonalny będzie usuwał wszelkie usterki zawinione przez Wykonawcę w okresie gwarancyjnym (zgodnie z umową) i odpłatnie po tym okresie.
6. Zakres prac dot. promocji projektu jest szczegółowo opisany w Zał. Nr 1A – Opis przedmiotu zamówienia, rozdział IX - Ustalenia dodatkowe, pkt 3 – promocja projektu.
7. Zapis ten wynika głównie z warunków finansowania inwestycji ze środków Programu Szwajcarskiego i PO RYBY i terminów pozyskiwania tych środków. Dlatego zapis istniejący co do zasady pozostawiamy, dopisując jednak w §7 ust. 2 pkt 2b/ wzoru umowy poniższą uwagę :
„Zamawiający dopuszcza wystawianie faktur w cyklach innych niż co 3 miesiące, na wniosek Wykonawcy, o ile Zamawiający będzie dysponował w tym czasie odpowiednimi środkami finansowymi i wyrazi na to zgodę.”
8. Zamawiający wprowadza do wzoru umowy kary dla Zamawiającego, za zwłokę w przekazaniu placu budowy i zwłokę w dokonywaniu poszczególnych odbiorów przedmiotu zamówienia. Natomiast niemożliwe jest naliczanie kar za zwłokę w płatności faktur, gdyż kary mogą być naliczane tylko za świadczenia niepieniężne.
9. Zamawiający wprowadza proponowaną zmianę zapisów §13 wzoru umowy, który otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie przez Wykonawcę przelewu wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich, za wyjątkiem cesji wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na bank kredytujący bieżącą działalność Wykonawcy, związaną z realizacją przedmiotowej inwestycji”.
10. W §15 pkt 4 wzoru umowy dopisuje się zdanie :
„W przypadku, gdy nie jest możliwe dokonanie naprawy w terminach j.w. z przyczyn obiektywnych, strony ustalą najbliższy możliwy termin na dokonanie naprawy.”
Pytanie IV
{SKAN}
Odpowiedź IV
1. Zgodnie z odpowiednimi przepisami p. poż dla takiego budynku.
2. Jeżeli będą konieczne to tak. W odległości do ok. 75 m znajduje się działający hydrant, drugi jest w odległości do 150 m.
Pytanie V
{SKAN}
Odpowiedź V
Zamawiający przesuwa termin składania ofert do dnia 5.06.2013 r.
Pytanie VI
{SKAN}
Odpowiedź VI
1. Dokumentacji projektowo-wykonawczej nie musi się uzgadniać z autorami koncepcji, lecz z Zamawiającym.
2. Tak.
Pytanie VII
{SKAN}
Odpowiedź VII
1. Nie.
2. Wszystkie materiały jakie Zamawiający posiada tj. koncepcja, PFU itp. zostały udostępnione.
3. Jak w odpowiedzi nr 2 do pytania VI.
Pytanie VIII
{SKAN}
Odpowiedź VIII
Po stronie Wykonawcy.
To nie będą roboty dodatkowe. Koszty tych ew. robót muszą być zawarte w cenie umowy.
Uzgodnienia, pozwolenia itp. czynności formalno-prawne są po stronie Wykonawcy. Natomiast opłaty przyłączeniowe, wynikające z umów mediodawcy z właścicielem obiektu – po stronie Zamawiającego.
Prace projektowe, uzgodnienia, pozwolenia itp. dot. przyłączy wykonuje Wykonawca, natomiast realizację danego przyłącza (do licznika, tablicy przyłączeniowej itp.) – jego dysponent. Terminy nie będą zagrożone, o ile Wykonawca odpowiednio wcześnie ustali z dysponentem danej sieci termin jej wykonania.
Pytanie IX.
{SKAN}
Odpowiedź IX.
Przy wycenie kosztu tych instalacji i urządzeń należy się kierować zapisami pfu ale również opisem zamieszczonym w Zał. nr 1A, część II Opis techniczny przedmiotu zamówienia i pozostałych dokumentach przetargowych. Wszystkie szczegóły będą natomiast przedmiotem uzgodnień z Zamawiającym już na etapie projektowania i realizacji obiektu.
X. Jednocześnie Zamawiający wprowadza do SIWZ następujące poprawki :
1. Zmienia się treść punktu 1 w rozdziale XVIII, który otrzymuje brzmienie :
„1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – 5 % ceny ofertowej brutto, w formie dozwolonej ustawą, z czego 30 % stanowić będzie zabezpieczenie z tytułu rękojmi za wady.
Wybrany Wykonawca w dacie zawarcia umowy wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy, w zadeklarowanej formie, w wysokości 5 % ceny brutto przedstawionej w ofercie, z zaokrągleniem w dół do pełnego tysiąca zł.
Wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy przeznaczone jest na:
- zabezpieczenie należytego wykonania robót – 70 % całości zabezpieczenia, zwrócone Wykonawcy w terminie do 30 dni od daty protokołu odbioru końcowego lub od daty usunięcia i odbioru ew. usterek.
- zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady – 30 % całości zabezpieczenia, zwrócone Wykonawcy nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.”
2. Zmienia się treść punktu 2 w §10 wzoru umowy, który otrzymuje brzmienie :
„2. Wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy przeznaczone jest na:
- 70% w kwocie …………zł na zabezpieczenie należytego wykonania robót – zwrócone Wykonawcy w terminie do 30 dni od daty protokołu ostatecznego odbioru robót.
- 30% w kwocie …………..zł na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady – zwrócone Wykonawcy nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.”
UWAGA!
XI. W związku z art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ze względu na krótki termin składania ofert oraz realizacji zamówienia, Zamawiający nie przewiduje dalszego przedłużenia terminu składania ofert oraz udzielania kolejnych odpowiedzi na ew. pytania.
| Nazwa pliku | Data publikacji | Rozmiar | Pobierz | |
|---|---|---|---|---|
| Kategoria: Powiązane pliki [ 3 ] | ||||
![]() |
Odpowiedz_na_pytanie_24_05_2013.pdf | 15-01-16 15:03 | 1.94MB | pobierz |
![]() |
SIWZ_po_poprawkach_24.05.2013.pdf | 15-01-16 15:03 | 464.48KB | pobierz |
![]() |
wzor_umowy_1B_po_poprawkach_24.05.2013.pdf | 15-01-16 15:03 | 428.99KB | pobierz |