Dzisiaj mamy: 19.12.2024r.
Imieniny: Gabrieli, Dariusza, Eleonory
poprzedni miesiąc | grudzień 2024 | następny miesiąc | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | Sb | N |
Zator, dnia 21.10.2021r.
DI.271.5.2021
Dotyczy: postępowania nr DI.271.5.2021 pn.: „Termomodernizacja szkolnych budynków użyteczności publicznej w gminie Zator: ZSO Zator wraz z halą sportową, ZSP w Podolszu i ZSP w Graboszycach – zamówienie w 3 częściach:
Zamawiający działając na podstawie art. 284 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1129), przedstawia poniżej pytania i udziela odpowiedzi na zadane pytania, dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Pytanie 1
Dotyczy wszystkich części 1-3: -Proszę o podanie minimalnej wymaganej wartości naprężenia ściskającego przy 10% odkształceniu CS (10) dla styropianu fasadowego. Przy styropian ma być grafitowy?
Odpowiedź
Do ocieplenia ścian zewnętrznych należy zastosować styropian EPS 033 fasada grafit ( wsp. λ≤
0,033 W/m 2 K), o minimalnej wartości współczynnika naprężenia ściskającego przy 10%
odkształceniu CS nie mniej niż 80 kPa, zgodnie z normą PN-EN 13163:2013-05..
Pytanie 2
Zwracamy się z prośbą o udostępnienie przedmiarów w wersji edytowalnej.
Odpowiedź
Zamawiający udostępnia przedmiary w wersji edytowalnej, tj. z rozszerzeniem .xml, do zaimportowania do programów kosztorysowych.
Pytanie 3
W związku z planowanym udziałem w postępowaniu zwracam się z prośbą o przesłanie w formie edytowalnej, bądź najlepiej bezpośrednich wydruków PDF z programów kosztorysowych (nie skanów) przedmiarów robót. Niektóre są edytowalne, a niektóre trzeba wprowadzać ręcznie. Przy tak dużej ilości pozycji Wykonawca niepotrzebnie traci czas na samo wprowadzanie pozycji kosztorysowych do odpowiednich programów. Dotyczy to szczególnie przedmiaru w cz I, gdzie jeden przedmiar ma ponad 700 pozycji.
Odpowiedź
Zamawiający udostępnia przedmiary w wersji edytowalnej, tj. z rozszerzeniem .xml, do zaimportowania do programów kosztorysowych.
Pytanie 4
„Zał. nr 6 projekt umowy”.
Zamawiający określając katalog kar umownych nie przewidział analogicznych kar dla Wykonawcy. Z uwagi
na zasady równości stron prosimy o wprowadzenie dla Wykonawcy prawa naliczania Zamawiającemu kar
umownych z tytułu opóźnienia w akceptacji przedłożonych przez Wykonawcy materiałów / urządzeń /
kosztorysów, dokonywaniu płatności (w takiej samej wysokości, w jakiej może naliczać kary Zamawiający).
Odpowiedź
Zamawiający wprowadza do § 14 projektu umowy kary umowne dla Zamawiającego za odstąpienie przez Stronę od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz za nieterminowy odbiór zgłoszonych przez Wykonawcę robót.
Pytanie 5
„Zał. nr 6 projekt umowy”.
Prosimy o wprowadzenie limitu naliczania kar umownych do 10 % wartości wynagrodzenia.
Odpowiedź
Zamawiający pozostawia dotychczasowy zapis.
Pytanie 6
„Zał. nr 6 projekt umowy”.
Prosimy o wprowadzenie do umowy postanowienia, wg którego Zamawiający byłby zobowiązany przed obciążeniem Wykonawcy jakimikolwiek karami umownymi do uprzedniego pisemnego wezwania Wykonawcy do zaprzestania naruszeń / dopełnienia obowiązków wynikających z umowy (pod rygorem obciążenia karami jw.).
Odpowiedź
Zamawiający odpowiednio modyfikuje zapisy punktu 4 w § 14 projektu umowy.
Pytanie 7
„Zał. nr 6 projekt umowy”.
Prosimy o wprowadzenie do umowy postanowienia, wg którego Zamawiający byłby zobowiązany przed odstąpieniem od umowy do uprzedniego pisemnego wezwania Wykonawcy do zaprzestania naruszeń / dopełnienia obowiązków wynikających z umowy (pod rygorem odstąpienia od jw.).
Odpowiedź
Zamawiający odpowiednio modyfikuje zapisy punktu 4 w § 14 projektu umowy.
Pytanie 8
W związku z faktem, iż Zamawiający w SWZ dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełniania tego samego poziomu jakościowego, merytorycznego oraz gwarantujące taką samą funkcjonalność jak produkty opisane w OPZ, m.in. w stosunku do wskazanych w projekcie budowlanym
materiałów (papa termozgrzewalna, kołki do mocowania warstwy termoizolacji) i urządzeń, dla których podano nazwy producenta wraz z bardzo szczegółowymi danymi technicznymi osiągalnymi jedynie dla produktu wskazanego producenta, nie podając przy tym żadnych kryteriów oceny równoważności dla tychże materiałów i urządzeń do czego Zamawiający jest zobowiązany dla zachowania w postępowaniu zasad uczciwej konkurencji - prosimy o potwierdzenie, że za równoważne Zamawiający dopuszcza użycie materiałów i urządzeń posiadających parametry tożsame z głównymi parametrami materiałów i urządzeń opisanych w projekcie, które to parametry są konieczne dla zapewnienia zasadniczej funkcji przewidzianej dla danego materiału lub urządzenia.
Odpowiedź
Zamawiający dopisuje w § 3 punkt 11 w poniższym brzmieniu:
Zamawiający dopuszcza użycie materiałów i urządzeń posiadających parametry techniczne, jakościowe oraz funkcjonalne tożsame z głównymi parametrami technicznymi, jakościowymi oraz funkcjonalnymi materiałów i urządzeń opisanych w projekcie, które to parametry są konieczne dla zapewnienia zasadniczej funkcji przewidzianej dla danego materiału lub urządzenia.
Pytanie 9
Stolarka okienna i drzwiowa z PCV wg instrukcji producenta
W budynku zaprojektowano okna z PVC wielokomorowego, jednoramowe szklone szkłem zespolonym
zwykłym o wymiarach zgodnych z załączonym zestawieniem o współczynniku przenikania ciepła Uw ≤
0,9 W/(m2·K), Rw 35 dB.
Proszę o potwierdzenie, czy parametr Rw 35 dB ma być spełniony dla całego okna czy dla samego pakietu szybowego.
Odpowiedź
Parametr Rw ma być spełniony dla całego okna.
UWAGA !
I. Zamawiający przesunął ponownie termin składania ofert dla wszystkich części zamówienia na dzień 04.11.2021 r.
II. Zakres zmian wprowadzonych jako autopoprawki Zamawiajacego.
1. Uzupełniono przedmiary o wersję edytowalną oraz poprawiono niektóre pozycje obmiarowe. W związku z tym, zamieszczono nowe przedmiary dla wszystkich części zamówienia, a poprzednie, nieaktualne usunięto ze strony www.
2. Zmieniono i załączono nowy projekt umowy (załącznik nr 6)
3. Zmieniono i załączono nową Specyfikację Warunków Zamówienia - poprawka na stronie 10, pkt. 4.5. ppkt. 4.
Nowy zapis: „…zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia maksymalnie o 25% w stosunku do jego pełnego zakresu opisanego w swz, …”,
zamiast pierwotnego: „...zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia maksymalnie o 10% w stosunku do jego pełnego zakresu opisanego w swz,...”
Burmistrz Zatora
Mariusz Makuch
/podpis elektroniczny/
Nazwa pliku | Data publikacji | Rozmiar | Pobierz | |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Powiązane pliki [ 4 ] | ||||
Pytania i odpowiedzi 21 10 2021-sig.pdf | 21-10-21 14:24 | 765.5KB | pobierz | |
SWZ_3 szkoły poprawiony 21.10.2021 r.- ostateczny -sig.pdf | 21-10-21 14:28 | 1.05MB | pobierz | |
Zał. nr 5 Opis przedmiotu zamówienia_cz1 przedmiary poprawione.zip | 21-10-21 14:25 | 22.85MB | pobierz | |
Zał. nr 6 poprawiony projekt umowy 21.10.2021 r. .pdf | 21-10-21 14:34 | 606.58KB | pobierz |