Dzisiaj mamy: 19.12.2024r.
Imieniny: Gabrieli, Dariusza, Eleonory
poprzedni miesiąc | grudzień 2024 | następny miesiąc | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | Sb | N |
SUKCES UCZNIÓW NASZEGO GIMNAZJUM W OGÓLNOPOLSKIM I EUROPEJSKIM KONKURSIE ETWINNING
Nasza szkoła odnosi kolejne sukcesy po realizacji niemieckojęzycznego projektu pt. „Spielend Neues lernen”- „Grając, uczysz się czegoś nowego”. 6 marca znaleźliśmy się w gronie Laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Nasz projekt eTwinning 2017”, a 13 marca dotarła do nas wiadomość o następnym sukcesie: staliśmy się zwycięzcą w Europejskim Konkursie Nagrody eTwinning 2017 w kategorii język niemiecki.
Lista laureatów w edycji polskiej: http://www.etwinning.pl/laureaci-konkursu-nasz-projekt-etwinning-2017
Konkurs europejski: http://www.etwinning.pl/nagrody-europejskie-zwyciezcy-2017
Dodatkowe wyróżnienia dla tego projektu:
Krajowe i Europejske Odznaki Jakości dla partnerów w Polsce (Zator, Jazowsko), Grecji, Turcji.
I miejsce w konkursie na najlepszy projekt eTwinning Plus 2017 na Słowacji
IV miejsce na najlepszy projekt upowszechniający TIK w Turcji
Partnerzy projektu:
ZSG-Gimnazjum w Jazowsku – p. Celina Świebocka – założyciel i koordynator projektu
Mehmet Özöncel Anadolu Lisesi (Turcja) – p. Sebla Döner – współzałożyciel
Zespół Szkół w Tenczynku, (Polska ) - p. Izabela Łysek
ES Saint Gabriel - Paryż (Francja) – p. Hélène Dmitrieff
Homoktövis Általános Iskola - Budapeszt (Węgry) – p. Rita Horváth
12 Γυμνάσιο Αχαρνών - Ateny (Grecja) – p. Stavrula Valkanou
Starokostiantyniv Gymnasia - (Ukraina) – p. Tetyana Skora
ZŠ Wolkerova 10 - Bardejów (Słowacja) – p.Sona Sosenkova
Uczniowie naszego gimnazjum, którzy brali udział w projekcie:
Magdalena Głąb, Martyna Gołuchowska, Joanna Chudy, Daria Wojtiuk, Oliwia Sochacka, Marta Szarek, Magdalena Koszyk, Elżbieta Chudy, Iwona Stybak, Konrad Cierpicki, Joanna Oleś, Konrad Olek, Aleksandra Płecka, Jan Siepak, Hubert Bałys.
Spielend Neues lernen” to projekt realizowany w języku niemieckim, w ubiegłym roku szkolnym. Głównym jego celem było poznanie i utrwalenie słownictwa oraz zagadnień gramatycznych dzięki wykorzystaniu narzędzi TIK. Podczas jego realizacji zarówno uczniowie, jak i nauczyciele poznawali nowe aplikacje oraz nabywali umiejętność korzystania z nich. W projekcie zarejestrowanych było 147 uczniów z 9 szkół europejskich. W ciągu 21 tygodni przygotowano wspólnie 21 quizów w programie Quizizz, Każdy quiz został utworzony przez nauczycieli lub uczniów projektu na stronie quizizz.com i składał się z 40 pytań w języku niemieckim, a każda odpowiedź posiadała 4 warianty. Uczniowie mieli możliwość zaznajomienia się z ponad 3000 słów w języku niemieckim, należących do różnych grup tematycznych, takich jak: szkoła, jedzenie, zawody, zdrowie, hobby. Z tych quizów mogą korzystać wszyscy na stronie quizizz.com.
Zostały utworzone prezentacje i ćwiczenia online, służące przygotowaniu się do cotygodniowej gry. Uczniowie opracowali słowniki w językach ojczystych wszystkich partnerów projektu. Oprócz przygotowywania i rozgrywania quizów zadaniem uczestników było zaprezentowanie szkoły, miejscowości i swego kraju za pomocą różnych narzędzi TIK (np. Glogster, Prezi, Emaze, Animoto). Uczestnicy projektu spotykali się się online z uczniami z Jazowska (Polska) oraz Grecji, grając z nimi w quizy. Uczniowie zaznajomili się z aplikacją LearningApps https://learningapps.org/, która umożliwia rozegranie wielu gier online ćwicząc nie tylko języki obce, ale również sprawdzając wiadomości z innych przedmiotów.
W czasie projektu powstały także materiały z okazji 9-go maja – Dnia eTwinning : Celebrate Diversity oraz Gefahren im Internet, czyli zagrożenia Internetu.
Uczniowie spotykali się online w każdy wtorek o godz. 19:00, aby rozwiązać jeden z tematycznych quizów. Można było również komentować rozegrane quizy w obrębie zamkniętej grupy na portalu Facebook. Prowadzono listy rankingowe szkół i uczniów, które mobilizowały do udziału w kolejnych quizach. W partnerskich szkołach dyskutowano również o wynikach gier i badano niepowodzenia. Opracowane gry wykorzystywano także do rywalizacji klasowych i szkolnych.
Na koniec projektu partnerzy przygotowali dla siebie niespodzianki, które zostały wysłane pocztą. Nasi uczniowie przygotowali wykreślankę z nazwami partnerskich szkół i krajów oraz zdjęcie uczestników projektu w formie ryby. Do przesyłki dołączyliśmy prospekty reklamujące nasze miasto. Uczniowie z Jazowska przygotowali broszurkę z kodami QR do wszystkich quizów oraz zadanie polegające na pomalowaniu pól w kodzie QR. Kod prowadził do strony internetowej, na której znajdowały się filmy z podziękowaniami za współpracę.
Wprowadzone elementy grywalizacji uatrakcyjniły naukę języka obcego. Partnerzy projektowi komunikowali się w obrębie zamkniętej grupy na portalu Facebook, na czacie platformy Twinspace oraz przez Skypa. Kontakt z zagranicznymi partnerami, potrzeba aktywnego wykorzystania znajomości języka do komunikacji oraz rozmowy z nauczycielami pomogły uświadomić uczniom znaczenie, jakie odgrywają w ich życiu języki obce, i jak istotna jest ich nauka. To był czynnik motywujący uczniów do przyswajania kolejnych partii materiału, jak i samodoskonalenia.
18 maja partnerom udało się zorganizować webinarium dotyczące projektu i wykorzystania platformy Quizizz. Oprócz aplikacji Quizizz partnerzy kreatywnie wykorzystywali liczne narzędzia, takie jak: Padlet, MovieMaker, Prezi, Animoto, Facebook, sonda.hanzo.pl, Quibblo, Answer Garden, ZooBurst, Google Drive, Popplet, Lucidchart, LearningApps.org, ZeeMaps, Thinklink, Glogster, PowerPoint, slideshare.net, Emaze, Joomag MakeBeliefsComix, ProShow.web, Fotor, Calameo.
Dodatkowe informacje o naszym projekcie można znaleźć na stronie portalu eTwinning Polska w zakładce „Ciekawe projekty”oraz na platformie Twinspace, gdzie niektóre elementy projektu są dostępne bez konieczności logowania się. Istnieje również strona internetowa projektu: http://www.etwinning.pl/spielend-neues-lernen/
W tym roku szkolnym realizujemy kolejny projekt eTwinning pod tytułem „Deutsch mit Klee”.